Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Ženy nejen v médiích

Příspěvky

Rovnost pohlaví: Ženská verze proslulých býčích běhů v Pamploně

10. 7. 2007

Ženy v severošpanělské Pamploně, městečku, v němž se koná proslulý festival svatého Fermína, jehož součástí jsou každoroční běhy mužů s býky, se bouří. Chtějí totiž ženskou verzi.

Skupina studentek rozjela kampaň s názvem "Také krávy chtějí běhat" - cílem je prosadit uspořádání výhradně ženského běhu, tentokrát však na místo býků s krávami. Aktivistky argumentují tím, že je logické, aby ženy měly svůj vlastní běh. Zavedení ženské varianty vnímají jako boj za rovné příležitosti pro ženy a muže.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Podle statistik klesá počet potratů

9. 7. 2007

Podle statistik ČSÚ prakticky ve všech krajích ČR vytrvale klesá počet potratů. Například ve Zlínském kraji byl v porovnání s roky 1992 a 2002 zaznamenán pokles z 5335 interrupcí na 1852. Naproti tomu Ústecký kraj vykazuje vůbec nejvyšší potratovost (v roce 2005 se nejvíce potratů uskutečnilo v Moravskoslezském kraji).

V České republice v loňském roce lékaři a lékařky uskutečnili 39 959 potratů, což činí přibližně o 73 procent méně než před deseti lety - v roce 2005 to bylo celkově přes 40 tisíc interrupcí.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Tip na dnešní večer: Program ČT 2 patří od osmi ženám

8. 7. 2007

Večerní program České televize ČT 2 dnes patří ženám - behěm bezmála dvou hodin můžete zhlédnout dokument o naší nejúspěšnější automobilové závodnici a fotografce, o sportovkyních v mužských sportech, o řidičce kamionu, o farářkách a ženě-zvonařce. 

Začíná se ve 20:00 automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Půl hodiny poté můžete na stejném programu vidět dokument Romana Motyčky o tom, jak se žije ženám v mužských sportech. Krátce před devátou poběží portrét o přední české fotografce Dagmar Hochové, po deváté zase dokument nazvaný Za volantem kamionu žena. Dámská jízda na ČT 2 pokračuje ve 21:30 pohledem Jiřiny Skálové na farářky a je zakončena ve 21:40 portrétem zvonařky Marie Dytrychové-Tomáškové.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Erotika propaguje evropský film

7. 7. 2007

Vzdychání, strhávání šatů, slastné výkřiky, těla vzdouvající se pod náporem vášně, přehlídka různých sexuálních poloh i různých postav - tak přesně to je kontroverzní klip Evropské komise s názvem "Milovníci filmu budou tohle milovat", který se snaží propagovat evropský film. Erotické scény sestříhané do čtyřicetivteřinového bloku však vzbudily značné pobouření, zejména mezi konzervativními poslanci a poslankyněmi.

Odpůrci se totiž ptají: Opravdu je tohle vhodný způsob, jak propagovat evropský film? A skutečně by se nanašel vhodnější způsob, jak "investovat" peníze z rozpočtu EU? Klip je totiž podle nich spíše spotem propagujícím pornografický průmysl než filmovou branži v Evropě. 

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 1

Muž může být stejně upovídaný, jako žena

6. 7. 2007

Výzkumníci Arizonské univerzity v USA sledovali debatování 400 studentů a studentek a došli k překvapivým závěrům. Podle výsledků toho muži namluví stejně, jako ženy. Průzkum tedy nepotvrzuje zažitý mýtus, že pouze ženy jsou "užvaněné".

Studie vyvrací závěry předchozích výzkumů, které shodně uváděly, že ženy jsou mnohem více hovornější - z výsledků vyplývalo, že ženy toho namluví třikrát více než muži. Průzkum Arizonské univerzity dospěl k závěru, že rozdíly mezi pohlavími jsou minimální. Ženy totiž namluvily v průměru 16 215 slov denně, muži pak ve stejném období 15 669 slov, což je pouze o 546 slov méně. To je podle výzkumného týmu zanedbatelný rozdíl. "Vždyť co je 500 slov v porovnání se 45 tisící slovy? Právě to je rozdíl mezi nejméně a nejvíce upovídaným mužem, kteří se zúčastnili studie," vysvětluje Matthias Mehl, jeden z výzkumníků.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Pořad ČT 168 hodin zmínil ženskou tematiku hned dvakrát

2. 7. 2007

Nedělní pořad České televize 168 hodin, jenž shrnuje události uplynulého týdne, přinesl hned dvě reportáže o ženské tematice.

Jako první uvedla moderátorka pořadu Zuzana Tvarůžková příspěvek o Wimbledonu. Čím si tento turnaj zasloužil pozornost? Ženy totiž poprvé v jeho 130leté historii získaly stejné peníze, jako muži. O platové nerovnosti v tenise se hovořilo již delší dobu, do sporu se zapojila např. i tenistka Nicole Vaidišová, když uvedla, že ženy by měly vydělávat stejně, zejména kvůli hezčímu vzhledu

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 1

Žena nad 45 let - nejčastější oběť mobbingu

26. 6. 2007

Podle průzkumu společnosti GfK zažívá šikanu (mobbing) na pracovišti 16 procent Čechů a Češek. V praxi to znamená, že o šikaně se na vlastní kůži přesvědčilo na 640 tisíc lidí. Více než čtvrtina postižených je mobbingu vystavována alespoň jednou týdně, téměř polovina pak po dobu delší než půl roku. Nejčastěji se přitom obětí šikany stávají ženy nad 45 let. Proč právě ony? Podle psychologů se neumějí proti přímému útoku příliš bránit, často navíc mlčí kvůli obavám, aby ve svém věku nepřišly o postavení a výhody, které za celý pracovní život získaly. Hlavním důvodem jsou pak obavy ze ztráty zaměstnání.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Figuríny zaplnily obchodní centra v ČR. Bojují proti extrémnímu hubnutí

26. 6. 2007

Z Prahy a Brna do Ostravy a pak na Slovensko - tak se dá popsat cesta figurín oblečených do módních oděvů, které putují napříč obchodními centry v České republice a posléze i na Slovensku. Cílem projektu realizovaného v rámci kampaně za přirozenou krásu, je upozornit na problémy spojené s extrémním hubnutím a dokázat, že navzdory módnímu diktátu mohou být stylové i šaty mimo konfekční velikosti 34 a 36. 

Součástí charitativní kampaně je finanční sbírka - peníze putují na prevenci poruch příjmů potravy a pomoc všem, kteří touto nemocí trpí. Jak je přitom patrné, anorexie se stává problémem stále mladších dívek, a to především kvůli kultu "nezdravě vyhublých modelek", jež se na mládež valí ze všech módních časopisů.

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Kampaň za skutečnou krásu získala prestižní cenu Grand Prix

25. 6. 2007

Nejprestižnější ocenění v reklamním průmyslu, cenu Grand Prix, si za kampaň pro Dove odváží z Cannes společnost Ogilvy & Mather. Reklama tentokrát nepropagovala jeden konkrétní výrobek, ale přirozenou krásu "obyčejných žen". Tou Dove usiluje o bourání zažitých stereotypů v reklamě - ženy ve spotu Dove nejsou počítačově upravené modelky, ale ženy přirozené, které ze svých nedostatků dělají přednosti.
 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

Z bývalého východního Německa odcházejí vzdělané ženy

22. 6. 2007

Bývalá NDR musí čelit i 18 let po znovusjednocení Německa odchodu obyvatelstva - situace je o to horší, že mezi odcházejícími jsou především mladé a vzdělané ženy. K tomu se přidává ještě další problém: ve východních regionech se totiž zvyšuje počet mužů s nižším vzděláním a tudíž i nezaměstnanost. Východní Německo tak musí bojovat s novým "fenoménem" - odchodem vzdělaných žen a nárůstem nové sociální vrstvy nekvalifikovaných mužů. 

Podle studie berlínského institutu pro obyvatelstvo a vývoj panuje nejhorší situace v kraji u německo-polské hranice, kde je poměr mezi muži a ženami 100:76. V nových spolkových zemích připadá na 100 mužů ve věku 18 až 29 let v průměru 85 mladých žen. Jak přitom tvrdí tvůrci této studie, takový nedostatek žen je v Evropě ojedinělý. Odchod žen z bývalého východního Německa je způsoben vyšší vzdělaností žen - studium zakončí maturitní zkouškou o 10 procent více žen než mužů. 

 
Celý příspěvek | Rubrika: Ženy nejen v médiích | Komentářů: 0

« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

následující »