Reklama bez stereotypů? Motivem je hlavně medializace
Týdeník Marketing & Media upozornil na zajímavý trend. Dvě kosmetické značky koncernu Unilever, tedy Dove a Suave, nasadily dosti odlišné kampaně zaměřené na ženskou krásu. A to i přesto, že jsou vytvořeny stejnou agenturou (Ogilvy & Mather).
Ta pro Dove se točí kolem kampaně "Za skutečnou krásu", která je postavena na přirozenosti, neboť vyzdvihuje normální ženy spokojené se svým tělem, jež neusilují o to, aby se vyrovnaly ideálu modelek. Naproti tomu spoty pro Suave prosazují zcela opačný trend – reklama upozorňuje matky na to, aby o sebe více pečovaly. V tomto případě jde tedy o tradiční pojetí krásy ...
Jak to vysvětluje přímo společnost? "Úkolem kampaně Dove je odhalit stereotypy panující o kráse. Suave je o odhodlání matek stát se opět žádoucími", říká Ami Striker, ředitelka strategie značky Suave. "Že Unileveru patří obě značky, napadne jen málokoho, takže smysl kampaně Dove nebude narušen odlišným pojetím reklamy na Suave", uvádí Janie Curtis, ředitelka poradenské společnosti zaměřené na značky pro ženy Frank About Women.
Z toho je patrné, že odstraňování stereotypů a změna v tradičním zobrazování žen v reklamních kampaní je realizována pouze proto, že je to další příležitost, jak se firma může zviditelnit. Téměř se 100% jistotou lze tvrdit, že masová média si takové skutečnosti všimnou a budou ji propagovat. Že fungují obě taktiky navíc potvrzují také prodejní výsledky – zisky Dove se zvětšily o 10 procent za poslední dva roky a Suave má ve své kategorii nárůst o 9,5 procent.
(kz)