Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Italská kampaň proti anorexii šokuje realitou

1. 10. 2007

Na billboardech a v italském tisku propagujícím milánský módní týden se objevila kampaň fotografa Oliviera Toscaniho, proslulého zejména kontroverzními snímky pro oděvní firmu Benetton. V rámci propagace nové módní značky ale Toscani šokuje znovu - tentokrát kampaní, která bojuje proti anorexii. Na snímku je zachycena extrémně vyhublá nahá žena, jež touto nemocí trpí už 15 let. Kampaň vyvolala rozporuplné reakce.

Zejména média ji označují za neetickou. Jsou to přitom právě sdělovací prostředky, které podporují trend štíhlých a sexy dívek, čímž k šíření nemocí spojených s poruchou trávení jen přispívají.

Obrazek

Realita nemoci je šokující

Italský módní dům Nolita, pro nějž je kampaň určena, uvádí, že "Toscani vysvlékl svůj model, aby ukázal realitu nemoci, jež je ve většině případů způsobena stereotypy vytvářenými světem módy."

Snímky odrážející smutnou realitu ukazují, kam až může dojít posedlost spojená s extrémním hubnutím. Jejich realizaci už ocenila italská ministryně zdravotnictví i organizátoři milánského módního týdne a někteří návrháři, například Giorgio Armani. Naopak kritiku si kampaň paradoxně vysloužila od asociace, které se snaží anorektičkám pomáhat. Její zástupci tvrdí, že fotografie ubližují těm, kteří touto nemocí trpí.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář