Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Zaměřeno na MF DNES

Příspěvky

Ženy jsou lepšími řidičkami, aneb když se píše korektně

10. 4. 2007

MF DNES přináší další z textů, které lze označit pracovním názvem "ženy a muži". To znamená, že deník zpracovává určitou problematiku z pohledu mužů i žen, přitom stereotypně neupřednostňuje ani jedno pohlaví. Jak to v praxi vypadá? Autor nebo autorka uvedou, že muži jsou narozdíl od žen lepší v tom či v tom, vzápětí však dodají, že ženy pro změnu vynikají v tomhle a dovedou tyto věci udělat lépe ... celkový význam textu pak vyznívá ve prospěch obou pohlaví, negativa jsou rovnocenně vyvážena pozitivy na obou stranách. Novináři a novinářky pracují s fakty, subjektivní, a tedy i stereotypní, pohled do těchto textu nepromítají. (kz)

 

MF DNES O ŽENÁCH

20. 3. 2007

Roční analýza MF DNES potvrdila, že deník se ženám a ženské tematice věnuje a že se aktivně podílí na formování mediálního obrazu o ženském pohlaví (ať už pozitivně, či negativně). Nejčastěji deník zpracovával tematiku, která byla pracovně označena jako "ženská", dále pak okruh "rovnoprávnost", "politika", "vzhled a krása", "feminismus" a "ženy a muži". S konkrétními výsledky seznamuje následující text.

 

Proč zaměřeno na MF DNES?

19. 3. 2007

Analýza deníku patřícího do mediální skupiny MAFRA se stala podkladem pro bakalářskou diplomovou práci "MF DNES O ŽENÁCH", která vznikala během studia žurnalistiky na Univerzitě Palackého v Olomouci. Proč právě toto periodikum? Zejména z důvodu, že jde o nejčtenější "seriózní" deník, tudíž je patrné, že sdělení v něm publikovaná budou mít velký dopad na jejich příjemce a příjemkyně. Při bližším pohledu na obsah MF DNES je navíc patrné, že deník se výtkami feministických organizací a dalších oborníků a odbornic začal zabývat. Napříkad v porovnání s 90. léty se způsob prezentace ženského pohlaví podstatně změnil. Navzdory tomu ale mediální projekci žen a ženské tematiky stále provázejí stereotypy.